فایل لایه باز چیست؟

نوشته شده توسط ادمین در یکشنبه ۰۲ آذر ۹۹

فایل لایه باز چیست؟

فایل لایه باز چیست؟

نوشته شده توسط ادمین در یکشنبه ۰۲ آذر ۹۹

ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که فایل لایه باز چیست؟ به زبان ساده فایل های گرافیکی هستند که شما قادر به ویرایش و تغییر تمامی المان های موجود در آن هستید.اگر یک فایل لایه باز داشته باشید، می توانید متن، تصاویر، افکت ها و هر چیز دیگری که در فایل وجود دارد را به راحتی تغییر داده و به صورت دلخواه سفارشی کنید. همچنین می توانید قسمت هایی از فایل لایه باز را حذف کرده و یا بخش های جدیدی به فایل اضافه کنید.

شما می توانید فایل های گرافیکی لایه باز را به صورت رایگان و با کیفیت از فایل آوران دانلود کنید.

همچنین شما می توانید فایل های گرافیکی خود را در فایل آوران بارگزاری نمایید و یک فروشگاه برای خود ایجاد نمایید.

نرم افزار های لایه باز می توان به فتوشاپ و کورل دراو و ایلاستریتور اشاره کرد به هر کدام آنها به صورت مختصر اشاره ای می کنیم.

فتوشاپ Photoshop

یک نرم افزار گرافیکی و پیکسلی است که توسط شرکت ادوبی ساخته شده و برای ایجاد،ترکیب،بازسازی،رتوش،ماسک و ... تصاویر استفده می شود.

کار اصلی این نرم افزار ویرایش و ادیت عکس می باشد.که با امکانات موجود در این نرم افزار می توان تغییرات بسیار زیاد و متنوعی ایجاد کرد.نرم افزار فتوشاپ یک ابزار بسیار حرفه ای می باشد و کاربردهای مختلفی دارد به طور مثال : طراحی پوسترهای تبلیغاتی،کارت ویزیت،لوگوها،ادیت تصاویر،سربرگ ها و غیره را در بر می گیرد.

ایلوستریتور illustrator

این نرم افزار یک نرم افزار بسیار قدرتمند در طراحی و ویرایش برداری می باشد که کار با این نرم افزار مشابه نرم افزار های پیکسلی مانند فتوشاپ می باشد.از این نرم افزار قدرتمند می توان جهت خلق آثار وکتور و افکت های گرافیکی به همراه ابزارها و قلمو های متفاوت استفده کرد.


کورل دراو CorelDraw

یک نرم افزار ویرایش گرافیکی برداری است که توسط شرکت کورل ساخته و توسعه پیدا کرده است.نرم افزار کورل دراو یک نرم افزار کاملا حرفه ای می باشد که با استفاده از این نرم افزار می توان به صورت وکتور طراحی کرد و یا صفحه بندی حرفه ای انجام داد.قابلیت های ویرایش عکس و طراحی سایت کورل دارو را به یک نرم افزار بی نظیر تبدیل کرده است.نرم افزار کورل دراو یک نرم افزار پیکسلی برداری می باشد که کلیه طراحی ها با محاسبات ریاضی انجام می شود.